Zeehondencentrum Pieterburen
‹ Terug

Zeehondencentrum Pieterburen

Opdracht

Ontwikkel een nieuwe positionering plus corporate identity voor Zeehondencentrum Pieterburen die toekomstbestendig is en ook recht doet aan haar internationale positie.

Strategie

In de nieuwe positioneringstrategie neemt het Happy Seal-gedachtengoed een belangrijke plek in. Happy Seal is hét bewustwordingsproject voor een schonere zee. Uitgangspunt is een zee zonder plastic. De zeehond is daarbij de graadmeter van de zee. Als het goed gaat met de zeehond, gaat het goed met de zee én met ons als mensen. Happy seal, healthy sea. De pay-off bestaat uit de drie pijlers van ‘Pieterburen’ die allen als beginkapitaal de letter ‘S’ hebben: Sea, Seal en Science. Vandaar de keuze voor de letter ‘S’ als logo-label.

Uitwerking

Met de airbrush-letter en rauwe ‘paint-typografie’ appelleren we aan een actiematig gevoel wat aansluit bij de bevlogenheid van de medewerkers van het zeehonden- centrum. De huisstijl wordt verder gekenmerkt door een blauwgroene golfslag in allerlei varianten en daarmee leggen we de verbinding met de zee/oceaan. Hiermee refereren we ook aan het werelderfgoed Waddenzee en nemen we een voorschot op het nieuwe Werelderfgoed-centrum in Lauwersoog waar het zeehondencentrum op termijn naar toe verhuist.