‹ Terug

Marketing Drenthe

Drenthe doet wat met je

De provincie Drenthe is misschien wel de mooiste provincie van Nederland. Toch stond haar positie in de landelijke markt onder druk. Een keldering van de derde naar de zesde plek op de nationale toeristische ranglijst en een negatief imago als het om wonen/werken ging, speelden parten. Bovendien wilde de provincie zich qua nieuwe inwoners graag richten op jonge gezinnen om zo de sociale structuur te versterken en de economie te stimuleren. Want ook Drenthe heeft te maken met krimp. Via een landelijke imagocampagne met de inmiddels bekende rode kei en opvallende, sfeervolle commercials hebben we één en ander weten om te buigen. Met emotie en inspiratie als insteek: Drenthe doet wat met je. En met succes.

Drenthe doet weer mee in de toeristische top-3 en bij de jongere doelgroep met kinderen is steeds meer het besef ontstaan dat het eigenlijk wel goed wonen en werken is in Drenthe. Inmiddels zoeken we met de campagne meer de inhoud en het aanbod op en zetten we de kwaliteit van leven centraal: proef het leven in Drenthe met diverse thema’s en sub-campagnes. Een menu-bord die dit keuze/proefmenu symboliseert staat daarbij centraal.

De laatste stap in campagnematig opzicht zijn we nu aan het voorbereiden: de Drenthe-momenten. Alledaagse momenten van geluk die de kwaliteit van leven bepalen. En die voor het oprapen liggen in Drenthe en daar ook vanzelfsprekend zijn. In tegenstelling tot in veel andere regio’s in Nederland.